Les découvreurs de l'épave de l'A330 du vol AF447 : Woods Hole Oceanographic Institution (WHOI) Conducts Latest Search for Air France Flight 447
La campagne de recherche de l'épave du vol AF447 menée par le Bureau d'Enquêtes et d'Analyse de l'aviation civile commence à donner des résultats:
Plus d'infos sur la campagne de recherche sur le site de BEA
L'épave du vol AF 447 a été retrouvée grâce à ces engins autonomes:
appelés AUV REMUS 6000 et la nombreuse équipe qui les manipule:
"...The recovery mission, aboard the vessel Alucia, left the harbor of Suape, Brazil on March 22 with a crew of 34. It will include the use of three autonomous underwater vehicles (AUVs), the REMUS 6000s, designed and operated by WHOI. Two of the vehicles are owned by the Waitt Institute for Discovery; the third is owned and operated by Leibniz Institute for Marine Sciences IFM-GEOMAR of Germany.
These autonomous undersea vehicles are designed to operate in depths up to 6,000 meters (19,685 feet or 3.73 miles). As each vehicle covers an area in a “mowing” type pattern, it employs side-scan sonar to survey up to 600 meters to its left and right..."
Pour plus d'infos sur ces engins: voir ce blog en français sur ce même sujet et bien sûr le site du WHOI (en anglais)
Plus d'infos sur la campagne de recherche sur le site de BEA
_______________________________________
appelés AUV REMUS 6000 et la nombreuse équipe qui les manipule:
"...The recovery mission, aboard the vessel Alucia, left the harbor of Suape, Brazil on March 22 with a crew of 34. It will include the use of three autonomous underwater vehicles (AUVs), the REMUS 6000s, designed and operated by WHOI. Two of the vehicles are owned by the Waitt Institute for Discovery; the third is owned and operated by Leibniz Institute for Marine Sciences IFM-GEOMAR of Germany.
These autonomous undersea vehicles are designed to operate in depths up to 6,000 meters (19,685 feet or 3.73 miles). As each vehicle covers an area in a “mowing” type pattern, it employs side-scan sonar to survey up to 600 meters to its left and right..."
Pour plus d'infos sur ces engins: voir ce blog en français sur ce même sujet et bien sûr le site du WHOI (en anglais)
Libellés : Air et Espace, Sciences, Vol Rio-Paris
0 Comments:
Enregistrer un commentaire
<< Home